Helgens bravader



Fredag

Helgen började kanon, middag hemma hos Jonas, Lina & Nils. Hispig och stirig som jag är glömmer jag självklart min hemmagjorda BBQ sås. Vi köpte med oss tre leksaker till Nils som han kan leka med nu i sommar, en hink med massa roligheter i, en båt, en anka & ett byggset som han kan bygga med i sanden.  Stackars söta lilla Nils hade blivit sjuk sedan några dagar tillbaka, men han orkade vara igång lite.
Det blev grillning med kycklingfile, lax och fläskkotletter i god marinad, till det riktigt smarriga nypotatis med bearnaisesås och vitlökssås. Mycket gott! Jag är nog ingen hejare på att grilla, som sagt man ska inte gå ifrån grillen (inte änns en snabbis) eftersom ja då är det BRÄNNT. Så kycklingen den blev SVART! Ajaj, där kunde jag inte vissa mina fina kockskils, vilken miss av mig haha. (LOSER)
Vi hade riktigt trevligt tills Jonas tyvärr fick lämna oss lite tidigare än vad som hade tänkts.  Ingen mat för den stackaren utan direkt iväg och jobba. Så är det när man driver eget företag och jobbar jour. Emma kom precis när maten var färdig.
Till efterrätt hade Lina gjort en rabarberpaj som det var tänkt att vi skulle äta men vi alla var proppmätta. Det blev lite snacks och vi såg filmen Bröllopsduellen, vi alla var lite smått ofokuserade.  Jonas kom tillbaka runt tolv, och vi begav oss hem vid ett. 
Det var en riktigt lyckad kväll, vi får snart göra om det igen. 
 

  

  
                          

Lördag
Kl 11 var det dags för Victor att jobba. En varm dag dock spenderade jag nästan all min tid inomhus då jag städade hela huset och gjorde om lite i vår hall. Satte upp en ny hatthylla, spegel och ett nyckelskåp.  Hemma igen var Victor vid 19.30 med maten redo, kycklingfile idag igen dock med pommes, sallad och smaskig sås. Vi dukade framför tv för att se Robinson finalen. JARMO SKULLE JU VUNNIT. Både jag och Victor hejade på honom från start, eller ja nästintill men ack jävla piss program haha.
Victor är sjuk, stackaren. Det var okej när han cyklade hemifrån men då han kom hem lät det inte så bra. Han nyser, hostar lite och nästan rinner massor. Så det blev tidig säng för oss.

Söndag
Grattis mammisar på morsdag!
Victor försökte ta igen natten sömn med en lång sovmorgon, han hade sovit riktigt dåligt. Och jag låg mest och sträckte mig. Jag gjorde i ordning frukost som serverades på sängen.  Sedan var det dags för kämpen att cykla till jobbet kl 14. Här hemma själv med alla djuren gjorde jag inte så värst mycket, jag och Maiha var ute en del och busade. Bakade knäckkakor framåt kvällen och kl. 22.30 var älskling åter hemma igen. Dock ännu mer förkyld, stackaren. Tur att han är ledig nu i två dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback